Thursday, April 24, 2008

Wwe Diva Natalya Boobs

e giustizia

Charity relates us to the next first and second law justice.
The right is the right (jus suum) that belongs to another, which raises consideration the "debt" that has always recognized and fulfilled.
Justice is the virtue which arises in the relationship between their duty to the law, so we tend to give to others what belongs to him [1] .
justice, virtue, relational, which aims to establish relationships between the subjects equalization of rights and duties, can not be alien to the fundamental social virtue, rules of life report, that is, charity [2] . In fact it is the expression from which one can not ignore [3] .
It follows that there can be no charity without justice. Charity demands justice, justice is an expression of love and assume the logic and reflects the moral and theological [4] .

Charity demands justice. Justice is the primary way of realization of love: "You are first of all the obligations of justice," proclaims the Vatican [5] .
The charity wants more than justice to the other, but not without justice.
To love another gift that is mine, to do justice to what is his [6] .
It follows that I can give mine to the other, without giving him his first. Nor can I give it as a gift that they deserve as a right [7] . The first well that the charity wants the other is what appears as a law (jus Saum). This is primarily
charity is justice, the first expression and requirement, that "the minimum measure" [8] .
Even if justice is binding under the laws of freedom, which is embodied in the law, this does not relegate the moral order out of charity. In fact, just that the legitimate and lawful legal obligation of justice, as effective guarantee of rights, and integrates it in the moral of its own.
So the legal obligation of justice, its legal enforceability, not make it an alternative to charity, as is unfortunately often has been thought and was led to believe.
It 's the same charity to demand that justice belongs to the legal order and legal. In this sense, justice can be defined as "charity dell'esigibile" [9] .
law lies with the person regardless of its rules of generosity and mercy. Justice takes care of that independence, constrained by the strength and objective determination of duty, the other is for me and demands recognition, respect, return.
The charity had to go beyond the strictly according to law, but no matter. Giving and forgiving are inclusive of the giving of charity and justice return. They are morally possible on the basis of this.
La carità è anche virtù di comunione, è vincolo di unità che unisce in comunione d'amore, nel rispetto dell'alterità.
Non si dà fusione d'amore che disconosca e mortifichi l'individualità. La giustizia è garanzia dell'autonomia dell'«io» e del «tu» nel «noi» dell'amore.
La carità in forza della giustizia che la anima, non confonde mai le individualità, ma esprime sempre una insopprimibile esigenza di rispetto dell'alterità, anzi contribuisce alla promozione delle persone unendole in perfetta armonia.
Come la comunione trinitaria è fonte dell'individualità delle persone divine, così partecipandosi all’umanità diviene principio di differenziazione personale.
La persona è il «diritto sussistente» [10] , attribuito e riconosciuto da Dio ad ogni essere con dignità di soggetto e valore di fine, di cui egli ha assoluto rispetto, malgrado il peccato.
La carità di Dio non si lascia mai vincere dall'ingiustizia umana.
Tutta la storia della salvezza è narrazione della giustizia (sedaqah) divina, che fa sussistere l'uomo nel suo diritto, facendosi carico anche di quello perduto.
La sua giustizia è a difesa e protezione del povero, dell'orfano e della vedova, figure emblematiche del diritto calpestato: «Il Signore ha compiuto atti di giustizia, ha reso il diritto a tutti gli oppressi» (Sal 103.6).
The love of God is justice, when it restores man in his right. This righteousness is to do the right man and the people who have lost the consciousness of the law or are not able to autostabilirsi in it. It's liberating and redeeming justice of Yahweh, "just God and Saviour" (Is 46.12) [11] .
Justice who is also a justification for court ruled against all the profiteers who defraud the coming of their right.
The supreme expression of God's justice is the court rule on the justification of sin with the sinner. And 'the work of justice which God accomplished in Jesus Christ in the fullness of time, to restore man sinner in the freedom of the grace of the sons of God (cf. Rom 3:25) "Christ Jesus by the power of God has become for us righteousness" (1 Cor 1:30), "because we might become the righteousness of God through him" (2 Corinthians 5:21).
God in Christ takes care of our lost dignity. His respect for justice becomes recreating. Justification for liberation from the yoke of prejudice that sin and death and man is made righteous justice given: "justified by grace through faith" (Eph 2.8; cf. Rom 3:28; 10.4, 3.6 Gal ; Phil. 3:9).
Christians' new man after God is created in righteousness and true holiness "(Eph 4:24), is called to the fullness in the sense of justifying righteousness of God and Christ.
True justice expresses only the moral inspiration, but it shares and reflects the economy of salvation.
Being right means to make right his brother, to bear its full dignity in the eyes of God and restore the lost rights, in the knowledge that recognize and restore the right of the brother is to recognize and restore the right of God
Injustice, In fact, in all its forms, is' a practical atheism, a denial of God " [12] . This
justice reflected in the novelty of the Christian "higher justice" (Mt 5:20), singled out by Jesus in the Sermon on the Mount (Cf Mt from 5.1 to 7.28) as the justice of his kingdom, which marks the condition.
This is the justice sought by the announcement and witness of Jesus, which moves the instance of the "due" beyond the law and agreed upon, related to the needs of the justice of God (cf. Mt 5:48), that ' takes the dynamics giving and forgiving [13] .
Justice is therefore intrinsic to the theological and moral dynamism of charity, this thickness mutual personal and salvific purpose, escaping the formality and anonymity of a detached and functional relationship.
justice, an expression of charity, humanizes the right of the person as well, dandogli finalità di comunione nelle relazioni contrattuali, burocratiche e legali [14] .
La carità esige la giustizia. S'adopera, cioè, a che i beni e i bisogni reali delle persone e dei popoli siano riconosciuti come diritti e strutturati in un ordine alla giustizia.
Questa, da parte sua, una volta istituita, dischiude nuovi spazi alla carità, cioè gli spazi propri del dono, del perdono, della gratuità, della misericordia.
Una carità che vuole essere, anzitutto, giustizia e lascia a questa spazi prima affidati alla sua sollecitudine, è più vigile, dinamica e profetica nel cogliere le possibilità nuove che le si schiudono in una società in rapida, continua e planetaria trasformazione, che determina squilibri enormi, sacche di emarginazione, bisogni inediti, nuove povertà.
Una giustizia, a sua volta, che intende esprimersi come via della carità, deve farsi prassi di promozione umana, cioè, impegno di umanizzazione della città dell'uomo ed edificare, al tempo stesso, la città di Dio [15] .
La giustizia deve tornare ad essere un dinamismo salvifico e morale della carità, liberandola da quella concezione giusnaturalistica, che ne ha fatto una virtù aggiuntiva, funzione di una responsabilità puramente legale e secolare.
Espressione esigente del vangelo della carità, la giustizia ne assume e riflette l'azione evangelizzatrice e redentiva [16] .
Per il cristiano sottrarsi al dovere di giustizia non vuol dire solo disattendere un obbligo morale, ma smentire se stesso come cristiano. Infatti senza spirito di giustizia «non può esserci vera vita cristiana» [17] .
Al contrario «praticando la giustizia, il cristiano lavora per la propria salvezza» [18] ; e la Chiesa trova nella causa della giustizia la «verifica della sua fedeltà a Cristo» [19] .
Paolo, dopo l'esortazione a «rendere a ciascuno ciò che gli è dovuto» (Rm 13,7), a mettere in pratica i doveri di giustizia, riformulata in termini negativi: «non abbiate alcun debito con nessuno» (13,8a), advancing an exception and adds: "except to love one another" (13.8 b) [20] .
Charity is the inextinguishable debt, related to the inalienable right of the person, in turn, articulated the law of God and Christ, from which it receives value creator and redeemer.
This configuration of charity, as always exceeds the debt of justice is particularly significant expression of immanence of justice in charity, and the obligatory charity as a higher justice.
In fact, the charity does not follow the spontaneity of feeling, but it brings the voltage requirements of the law of God and of Christ that urges so inescapable (cf. 2Cor 5,14).
[1] «La giustizia è la virtù per la quale con costante e perpetua volontà si attribuisce a ciascuno il suo» (S. Tommaso, S. Th., II‑II, q. 58, art. 1).
[2] Cf COZZOLI M., Virtù sociali, op. cit., pp. 7‑158.
[3] «La giustizia si fonda sull'amore, da esso promana e ad esso tende» (Giovanni Paolo II, Enciclica Dives in misericordia, 7, in Ench. Vat., 7, 900).
[4] Cf Ivi, 14, in Ench. Vat., 7, 937‑949
[5] Concilio ecumenico Vaticano II, Decreto sull'apostolato dei laici «Apostolicam actuositatem», 8, in Ench. Vat, 1, 946.
[6] Cf S. Thomas, S. Th, II-II, q. 117, Art. 5.
[7] "Do not offer as a gift of love that is already due in justice" (Apostolicam actuositatem, 8, Ench. Vat, 1, 946).
[8] Paul VI, Address to the day of development (Bogotá, August 23, 1968), in Acta Apostolicae Sedis, 198 (1968), 626-627. The Fathers, theology and the Magisterium have continually called this inevitable requirement of justice in charity: cf Pizzorne R., Charity and Justice, Pontifical Lateran University - New Town, Rome 1980, pp. 193ss, Cozzoli M., Virtue social, op. cit., p. 69.
[9] R. CLEMENS, A propos des notions de libération de la personne humaine et de société, in Nouvelle Revue, 4 (1946), p. 650.
[10] ROSMINI A., Philosophy of Law, Napoli 1856, vol. I, p. 141.
[11] "When" justice "is attributed to God in the Old Testament is primarily the positive aspect of salvation ... which is highlighted (BONORA A., Justice, in New Dictionary of Biblical Theology, op. cit., p. 719). "When God is called" righteous judge "(Ps. 9:9; 96.13, 98.9) we want to express not so much a distributive justice, but rather a task for royal that God exercises freeing the weak, the oppressed, the poor "(ibid., p. 720).
[12] Cf General Congregation XXXII of the Society of Jesus, Decree, No. 29.
[13] Della news of salvation history and theological mediation of justice I have extensively dealt with in the voice of Justice, in New Dictionary of Moral Theology, Cinisello Balsamo 1990, pp. 505-511 and social virtues, op. cit., pp. 52-56.
[14] Cf John Paul II, Encyclical Dives in misericordia, 12.14, in Ench. Vat, 7, 924-927.937-949.
[15] Cf GS No 39, Ench. Vat, 1, 1440-1441.
[16] Cf Sinodo dei vescovi, Documento su «La giustizia nel mondo» Convenientes ex universo (30 novembre 1971), in Ench. Vat., 4, 1243, cf Paolo VI, Evangelii nuntiandi, 31, in Ench. Vat., 5, 1623; Giovanni Paolo II, Redemptor hominis, 15, in Ench. Vat., 6, 1218.
[17] Apostolicam actuositatem, 4, in Ench. Vat, 1, 930
[18] Sinodo dei vescovi, Convenientes ex universo, in Ench. Vat., 4, 1287.
[19] Giovanni Paolo II, Enciclica Laborem exercens, 8, in Ench. Vat., 7, 1424.
[20] Cf HERIBAN J., L'amore è la pienezza della legge (Rm 13,10), in Amerai Dio e il prossimo tuo, op. cit., p. 174.

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