Thursday, December 23, 2010

Opposing Abortion Thesis

MONITOR ROAD ... ... of

Artista inquietante e surreale, irrequieto e passionale, ambizioso e fatalmente attratto dall'innovazione. Così è LeoNero, nome d'arte di Gianni Leone, "enfant prodige" di formazione classica ma anche bambino sconvolto dall'ascolto di Jimi Hendrix e Frank Zappa. Il suo ingresso nel panorama musicale italiano è per certi versi trionfale. Gianni entra a far parte del gruppo Balletto di Bronzo, e compone la suite YS, con le sue tastiere e la sua voce. Una suite che ancora oggi potrebbe essere definita avanti con i tempi, un caleidoscopio di mille colori, un tessuto musicale nuovo e ardito dove la melodia è bandita. Young, is acclaimed as the best talent of our national Prog. So much hype, the standard of living and end their strong artistic Gianni, leading to the release of the group. Gianni Leone feeling the pinch and embark on an artistic and provocative solo assuming the pseudonym Leonero (although at first he wanted to be called EGO). The first solo album, TRUE, refund the frustrations of the era with songs such as "I'm tired," "light," "You'll remember me" although it still feels the presence of his initial group (Ballet Bronze), especially in the song "The descent of the brain", a sort of inverted quotation of the "Second Meeting" by YS. The disc was born in New York in the spring del 1975, dove LeoNero è giunto con il suo produttore Corrado Bacchelli. Prese una stanza al celebre Chelsea Hotel e suonò in varie jam session tra le quali alcune in compagnia dei New York Dolls nel locale Matrix.La Warner Bros è rimasta impressionata dal suo talento mostrando interesse per il suo disco. Ma tutto va storto: Bacchelli intasca l'ingaggio di LeoNero a sua insaputa, poi paga una penale e tenta di vendere il disco ad un'altra casa discografica (l'artista lo saprà solo anni più tardi). Sarà la EMI, due anni dopo a pubblicare VERO in Italia, nell'indifferenza generale. Il feeling con l'ambiente italiano non è dei migliori; deluso, LeoNero si trasferisce a Hollywood ed entra in contatto con la New Wave di Los Angeles (Screamers. Avengers ... ..), making room for a new job, diverse, inspired by the music of the early Devo and XTC. He composes most of the songs on an old piano that he found in his bedroom at the famous Trianon, a white castle with pinnacles and towers located in a street off Hollywood Boulevard. To change skin needs new stimuli and involves a group of talented musicians that he himself selected and renamed The Optical Band. The fruit of this collaboration will all end on the first side of the disc. The other half decided to dedicate himself and plays all the instruments alone and assume the production of the entire 33 laps. Thus was born MONITOR, which turns out innovative and provocative. It follows a 45 rpm with the songs "Road" and "Cry with me" (a new version of a cover of the 60 Rokes with text Mogul). Again Leonero has sniffed the wind first of all: the year after Ivan Cattaneo sbaraglierà the Italian charts with ITALIAN GRAFFITI. The real surprise lies in the second side of MONITOR: ironic and genuinely irreverent at first sight it appears that is not attributable to Leonero, he plays with the listener while hiding behind a voice altered and distorted. But it is always him, "Fox Robot" provides the coordinates of an electronic rock that soon after Alberto Camerini develop in "Rock'n'Roll Robot. In" Tell my why, "Abat-Jour" and "either yesterday or Tomorrow there all its versatility as a performer: "No, no, no, no," it tastes like a grimace to rock'n'roll, while the "new world" expresses what is your philosophy of life. MONITOR The album was mixed in Cherokee Studios (where the same days were also engaged Ron Wood, Ringo Starr, Rod Stewart ...) and the look of the cover was designed by Marlene Stewart, Costume future of Madonna and Cher. Leonero returned to Italy in 1981 to promote the album which was released by the CBO Monitor (always Corrado Bacchelli) and was distributed by EMI. Also got a lift Discoring television. Leonero would like to present the song "Road," but the censors will not allow it due to a triplet that sempre secondo la censura, era "troppo forte".("Cerco qualcuno che sappia amare/cerco qualcuno che voglia stare/un quarto d'ora solo con me..."). Il colpo è duro; LeoNero pensava di poter presentare il brano in assoluta libertà e aveva preparato una performance di grande impatto visivo, coinvolgendo un fotografo/contorsionista, la modella Vanessa Redding (nipote del grande Otis, appositamente giunta da Los Angeles) e addirittura il grande mimo Lindsay Kemp. Sarebbe stata una autentica innovazione. Invece tutto sfuma e LeoNero si vede costretto a ripiegare sul brano "Tell me why" (se vogliamo anche questa passibile di censura), col risultato di tradire il senso stesso del suo progetto e di tramutare l'artista in merce da rotocalchi per teenager.
Rielaborazione del testo di FRANCO BRIZI

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