Tuesday, August 17, 2010

Can You Mix Rubbermaid And Elfa

THE SOFA TRAINING


A NEW BACK AND A NEW STAGE FOR THE BIRD OF BRONZE

History of Ballet Bronze is dotted with anecdotes almost surreal, extreme and paradoxical situations, special circumstances and events to surprise ... Also this "return", which has some of the ordinary. Back in Italy in May 2003 after our last tour in Mexico and Chile, each of us taken roads musicali diverse, e il gruppo si fermò. Io, naturalmente, mi rituffai nella  mia dimensione solistica, esibendomi da solo con molta
soddisfazione e divertimento. Intanto mi guardavo attorno per scovare due nuovi musicisti per Il Balletto. Nel corso di un anno e mezzo ne ho incontrato o contattato circa centocinquanta, tra bassisti e batteristi, facendo delle selezioni molto lunghe e accurate.

PRIMA FASE: estenuante conversazione telefonica per inquadrare il personaggio
(taluni sono stati scartati già a questo primo livello).

SECONDA FASE: la “Prova Divano”, che non è quello che maliziosamente si potrebbe
immaginare, ma un incontro a casa mia  per check the qualities of character and reliability of various people and evaluate their artistic abilities on the basis of listening to the recorded material I have requested earlier, also during these meetings, I tried to get as much information as possible on individuals and then discard mercilessly "used the music" without passion or enthusiasm, mercenaries, people with no sense of humor
, poor intelligence, open-minded and artistic sound of madness (and here we have fallen so many ...) in Moreover, during these meetings could personally assess the aesthetic, more or less pleasant the various musicians (including the eye-and my Public wants its share, of course), all between the ages of nineteen and fifty-five years of age, but often it happened that Mr Universe
play at all or did not know that Godzilla was very gifted to do ...? Also did not fit those too self-centered and exuberant (it would clash with me after two minutes), or those with personal problems like drug addiction (we are in two thousand and not more in the 70s: we have already given! ...) let alone those with wives / lovers / girlfriends / partners and poison too "present." Then when I realized that those that exceeded a "certain age" were no longer presentable in terms of aesthetics (NEVER let go, guys! ...) and had lost most of their healthy enthusiasm, I focused only on younger students.

third and final phase (accessible only to those who have passed the famous "Try Sofa")
: performance in the rehearsal room of parts from the repertoire of Ballet, plus more to taste. Finally, the formal decision. But here's the surprise: Though among the eighty drummers I have met three or four had all the requirements, in the end I decided to give the "throne" to welcome back Richard Spilli. Spiazzante, no? Riccardo entrò nel Balletto nel 1997 ed è a
tutt’oggi il batterista che è durato di più, persino più dello stesso, ”storico”, Gianchi Stinga. Al basso abbiamo Alberto Bronner: lui sì, autentica “primizia”, amabilissima persona e bravo musicista, emerso da una rosa finale di tre bassisti da circa settanta iniziali. Comunque, con molti dei musicisti esclusi sono rimasto in ottimi rapporti e spero che possano svilupparsi delle belle amicizie. Grazie a tutti!
Il debutto di questa nuova formazione avverrà a Roma il 12 novembre 2004 al
Villaggio Globale, in concerto con gli Ozric Tentacles.
                             Gianni Leone, dal 1971 nel Balletto di Bronzo con mani, gola e testa.

N.B. -Oggi, estate 2006, sia il bassista che il batterista sono cambiati di  nuovo:
           al basso c’è Marco Capozi, alla batteria Adolfo Ramundo. 
                                       Leo
Update 2009: The new bass player is Ivan Salvatori.

0 comments:

Post a Comment